مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 10:502020-06-30پزشكي

بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: افزایش دما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو انتقالی از دام به انسان تهدیدی جدی است که باید مردم عزیز به ویژه دامداران و قصابان این بیماری را جدی بگیرند.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ضمن هشدار به شهروندان گفت: افزایش دما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو انتقالی از دام به انسان تهدیدی جدی است که باید مردم عزیز به ویژه دامداران و قصابان این بیماری را جدی بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر فرهاد دادگر ضمن هشدار در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری تبدار حاد ویروسی به شدت واگیردار است که درصورت تشخیص دیرهنگام باعث خونریزی و مرگ خواهد شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه این بیماری علائمی شبیه به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دارد، ممکن است باعث مرگ و میر و خسارات جانی و مالی شود، لذا تمامی افرادیکه به نحوی با دام و فرآورده های دامی و بیماران در تماس هستند بایستی آگاهی کامل از این بیماری را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با افزایش دما، فعالیت کنه ها نیز افزایش یافته و به همین علت احتمال بروز و شیوع این بیماری در ماههای گرم سال زیاد است و علائم آن مشابه بیماری کرونا تب و سر درد، ضعف و بی حالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرید

بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرید