مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 10:452020-06-30پزشكي

پیوند عصب ماستر در شیراز انجام شد


به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بیمارستان نمازی، محمدصادق مسعودی متخصص جراحی مغز و اعصاب با اعلام این خبر گفت: عصب صورتی (عصب هفتم مغزی) مسوول حرکت عضلات صورت شامل عضلات دور چشم، دور دهان، گونه و چانه است که در لبخند زدن و سایر حرکات صورت، نقش مهمی را در برقراری روابط اجتماعی و بیان حالات و احساسات ایفا می کند.

وی اظهار داشت: فلج این عصب به دلایل مختلف از جمله سکته مغزی، مشکلات مادرزادی، ضربات به سر و صورت، تومور، التهاب، عفونت و موارد مشابه ممکن است اتفاق بیفتد.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به نقش بسزای این عضلات در برقراری ارتباط فرد، افزود: فلج این عصب می تواند علاوه بر مشکلات جسمی، بر زیبایی و در نتیجه روابط روزمره و روحیات مبتلایان اثرات طولانی مدت و مخربی برجای گذارد؛ از این روی پیوند عصب هفتم با استفاده از سایر اعصاب حرکتی سر و صورت، چندین دهه است که مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته و از این میان از اعصاب حرکتی مختلف برای کمک به این عصب استفاده شده است.

مسعودی گفت: به تازگی نیز در روشی جدید از عصب عضله جونده ( ماستر ) در بعضی نقاط دنیا به عنوان عصب دهنده برای پیوند استفاده شده که نتایج قابل قبولی را تا کنون در بر داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند عصب ماستر در شیراز انجام شد

پیوند عصب ماستر در شیراز انجام شد