مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 09:352020-06-30اقتصادي

امحا هندوانه های ایرانی در ترکیه


رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: براساس قانون کشور ترکیه، برای بارهای هندوانه مناقصه برگزار شد و چون صاحب بار پیگیری نکرد و هندوانه ها نیز در حال گندیدن بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهرداد سعادت در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و ترکیه پس از بازگشایی مرزها گفت: در حال حاضر صادرات ما بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و حتی از نظر حجم نیز افزایش یافته است.

براساس وعده‌ای که داده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا خلا صادارت ناشی از قرنطینه دوران کرونا را پر کنیم و خوشبختانه صادرکنندگان به این تعهد عمل می‌کنند.

البته در روزهای اخیر شاهد ترافیک باری در مرزهای مشترک بودیم که آن نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما بیشتر اوقات در انتقال خبر دقت لازم را نداریم، در حال حاضر تعامل ترک‌ها بیشتر و انتقال بار روان‌تر است.

چون یک سیستم واحد تصمیم‌گیر در گمرک ترکیه وجود دارد اما در کشور ما گمرکات متولی واحدی ندارد و چندین ارگان تصمیم گیر وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در مورد سرنوشت بارهای هندوانه توقیف شده در ترکیه گفت: براساس قانون کشور ترکیه، برای این بارها مناقصه برگزار شد و چون صاحب بار پیگیری نکرد و هندوانه‌ها نیز در حال گندیدن بودند، دولت ترکیه تصمیم به امحا آنها گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امحا هندوانه های ایرانی در ترکیه

امحا هندوانه های ایرانی در ترکیه