مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 07:502020-06-30پزشكي

استفاده از قطره های چشم برای درمان علت شایع کم بینایی


پژوهشگران دانشگاه کلمبیا (Columbia University) در مطالعه اخیرشان از قطره های چشم برای درمان علت شایع کم بینایی در موش ها استفاده کرده اند.

- پژوهشگران "دانشگاه کلمبیا"(Columbia University) در مطالعه اخیرشان از قطره های چشم برای درمان علت شایع کم بینایی در موش ها استفاده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر بینایی ما تأثیر بگذارد، اما یکی از علل موثر در کاهش بینایی انسداد رگ اصلی در ناحیه چشم می باشد که از عملکرد مناسب آن جلوگیری می کند و به شبکیه آسیب می رساند.

این امر به عنوان انسداد ورید شبکیه (retinal vein occlusion) شناخته شده است و دانشمندان دانشگاه کلمبیا درمان جدید بالقوه جدیدی را در قالب قطره چشمی ایجاد کرده اند که به عنوان حفاظی برای شبکیه عمل می کنند.

سالانه میلیون ها بزرگسال در سراسر جهان با مشکل انسداد ورید شبکیه روبرو می شوند.

انسداد اغلب نتیجه لخته شدن خون است که باعث نشت خون و مایعات دیگر به شبکیه می شود و در آنجا به سلول های نوری گیرنده که برای سنجش و پاسخ به نور بسیار مهم است آسیب می رساند.

رویکردهای فعلی برای درمان شامل تزریق چندین دارو به طور مستقیم به چشم است که نه تنها ناراحت کننده است بلکه در بسیاری از موارد مانع از بین رفتن کم بینایی نیز نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از قطره های چشم برای درمان علت شایع کم بینایی

استفاده از قطره های چشم برای درمان علت شایع کم بینایی