مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 10:052020-06-29بين الملل

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل طرح اشغال کرانه باختری را غیر قانونی خواند


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای ضمن انتقاد از طرح اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، آن را غیر قانونی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، میچل باچله ، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) در بیانیه ای از تل آویو خواست طرح اشغال کرانه باختری را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، باچله ضمن غیر قانونی دانستن این طرح به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این اقدام می تواند به درگیری های مرگبار (در کرانه باختری) منجر شود.

وی در این بیانیه همچنین گفت: من عمیقاً نگران هستم همزمان با احداث دیوارها، استقرار نیروهای امنیتی و نزدیک تر شدن دو جمعیت در مجاورت یکدیگر، حتی شکل کوچکی از الحاق (کرانه باختری) به افزایش خشونت و مرگ افراد منجر شود.

اورسولا ون درلین ، رییس کمیسیون اروپا نیز در اظهاراتی تلویحاً از نشان دادن واکنش قاطع به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، عقب نشینی کرد.

این در حالی است که چندی پیش بیش از یک هزار قانونگذار اروپایی از 26 کشور در نامه ای، که برای وزرای خارجه کشورهای خود ارسال کردند، ضمن مخالفت با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل طرح اشغال کرانه باختری را غیر قانونی خواند

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل طرح اشغال کرانه باختری را غیر قانونی خواند