مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 08:252020-06-29سياسي

همسو کردن کتاب های درسی با مصوبت فرهنگستان در حوزه دستور خط فارسی


ما با آموزش وپرورش تعاملات زیادی داریم که از سرفصل های آن همسو کردن کتاب های درسی با مصوبات فرهنگستان در حوزه دستور خط فارسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، این نشست به میزبانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی آموزش وپرورش و حسن ملکی، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش و تنی چند از مسئولان و مدیران هر دو سازمان برگزار شد.

حداد عادل در ابتدای این نشست اظهار کرد: معتقدیم حفظ و تقویت زبان فارسی درگرو فعالیت دو دستگاه است؛ یکی صداوسیما و یکی هم آموزش وپرورش.

در این میان نقش و تأثیرگذاری آموزش وپرورش حتی از صداوسیما هم بیشتر و مهم تر است.

بنابراین می توان گفت که هشتاد درصد کار حفظ و تقویت زبان و ادب فارسی به عهده این دو دستگاه است و بیست درصد باقی مانده به عهده سایر سازمان ها و نهادهاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی و دفتر ارتباط با صداوسیما به همین دلیل در فرهنگستان تأسیس شده اند، گفت: ما با آموزش وپرورش تعاملات زیادی داریم مهم ترین آن ها در این سرفصل ها خلاصه می شود در همسو کردن کتاب های درسی با مصوبات فرهنگستان در حوزه دستور خط فارسی؛ ویرایش و سبک نگارش کتاب های درسی و ظاهر آن ها؛ اعمال معادل های فارسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسو کردن کتاب های درسی با مصوبت فرهنگستان در حوزه دستور خط فارسی

همسو کردن کتاب های درسی با مصوبت فرهنگستان در حوزه دستور خط فارسی