مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 07:402020-06-29بين الملل

توافق راهبردی با چین؛ بازگشت ایران به قلب جاده ابریشم


یک رسانه عربی با اشاره به اینکه ایران از فشارهای آمریکا برای تنوع گزینه های خود استفاده می کند نوشت که ایران به بزرگ ترین هم پیمان منطقه ای چین تبدیل خواهد شد.

- یک رسانه عربی با اشاره به اینکه ایران از فشارهای آمریکا برای تنوع گزینه های خود استفاده می کند نوشت که ایران به بزرگ ترین هم پیمان منطقه ای چین تبدیل خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی به قلم زکریا ابوسلیسل نوشت: قوانین فیزیک می گویند که فشار منجر به انفجار می شود اما در سیاست کسانی هستند که با ایجاد روزنه های جدید از فشارهای آمریکا برای تنوع گزینه های خود استفاد ه می کنند؛ این همان چیزی است که پکن و تهران با توافق راهبردی 25 ساله خود به وجود آوردند و کارشناسان ایرانی بر این باورند که این توافق باعث می شود که ایران به بزرگ ترین هم پیمان منطقه ای چین تبدیل شود.

در این تحلیل آمده است: ایران از همان آغاز دوره آبادانی به ریاست هاشمی رفسنجانی در سال 1989 همواره به دنبال این بود که از هر فرصتی استفاده کند تا رویای خود یعنی بازگشت به قلب جاده ابریشم را محقق کند؛ جاده ای که در زمان های دور باعث شد امپراتوری پارسی نسبت به دیگر امپراتوری ها برتری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق راهبردی با چین؛ بازگشت ایران به قلب جاده ابریشم

توافق راهبردی با چین؛ بازگشت ایران به قلب جاده ابریشم