مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 06:552020-06-29اقتصادي

دستنبد زرین دژ باستانی زیویه المان شهری می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز از مصوب شدن اجرای طرح دستبند زرین مکشوفه از کاخ دژباستانی زیویه به عنوان المان شهری در میدان مرکزی شهر صاحب از توابع این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/کردستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز از مصوب شدن اجرای طرح دستبند زرین مکشوفه از کاخ دژباستانی زیویه به عنوان المان شهری در میدان مرکزی شهر صاحب از توابع این شهرستان خبر داد.

صلاح نصرالهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: المان های شهری به عنوان بخشی از عناصر اصلی تشکیل دهنده معابر و فضاهای باز شهری یکی از جذابیت های بصری در شهر و زیر مجموعه حوزه گرافیک محیطی می باشد و شامل انواع مختلفی از جمله مجسمه ها و سردیس ها، نمادهای ملی مذهبی، المان های تاریخی و فرهنگی، المان های ورزشی، احجام گیاهی و حیوانی، احجام انتزاعی، بناهای خاص معماری و.

می باشد در این میان یکی از پر معنا و مفهوم ترین المان های شهری، المان های تاریخی و فرهنگی است که در جهت بازنگری تاریخ و فرهنگ گذشتگان اجرا می شود.

او افزود: در همین راستا مقرر گردید با همکاری شهرداری شهر صاحب و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز طرح دستبند زرین منحصر بفرد مکشوفه از تپه باستانی زیویه در میدان مرکزی شهر صاحب که در واقع مسیر اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستنبد زرین دژ باستانی زیویه المان شهری می شود

دستنبد زرین دژ باستانی زیویه المان شهری می شود