مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 06:252020-06-29فرهنگي

کتاب «دو رساله درباره فتوت و تصوف» چاپ شد


کتاب «دو رساله درباره فتوت و تصوف در طریقه های صفویه و رفاعیه» با تصحیح و تحقیق مهران افشاری توسط بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب دو رساله درباره فتوت و تصوف در طریقه های صفویه و رفاعیه با تصحیح و تحقیق مهران افشاری توسط بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب دو رساله درباره فتوت و تصوف در طریقه های صفویه و رفاعیه با تصحیح و تحقیق مهران افشاری به تازگی توسط بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب، 3 بخش دارد که بخش اول، رساله در طریقت صفویّه، بخش دوم، رساله در طریقت رفاعیّه و بخش سوم هم تعلیقات و توضیحات را در بر می گیرد.

رساله در طریقت صفویّه براساس نسخه های خطّی منحصربه فردی تصحیح شده که زمانی به عبدالعظیم خان قریب گرکانی تعلّق داشته است.

این رساله طریقت تصوّف صفویان یعنی اعقاب شاه اسماعیل اوّل (درگذشت: 930ق.

) را می شناساند و نکته هایی بس مهم و بی نظیر را درباره تصوّف و تشیّع صفویان در بر دارد که تاکنون از نظر پژوهندگان پوشیده مانده بوده است.

رساله در طریقت رفاعیّه هم بر اساس نسخه ای خطی و ناشناخته محفوظ در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تصحیح شده و نخستین رساله فارسی از پیروان سیّد احمد رفاعی (درگذشت 578 ق.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «دو رساله درباره فتوت و تصوف» چاپ شد

کتاب «دو رساله درباره فتوت و تصوف» چاپ شد