مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 05:552020-06-29اقتصادي

سهم 25 درصدی عشایر درتأمین محصولات لبنی/ بیش از 45 هزار گوسفند پرواری تولید شد


مدیرکل امور عشایری استان لرستان گفت: در سال جاری 220 میلیارد ریال اعتبار برای پروار سازی دام در اختیار عشایر قرار گرفته همچنین در این مدت 250 هکتار از اراضی دیم آن ها به آبی تبدیل شده است.

- سعید کریمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: 14 هزار و 638 خانوار عشایری در لرستان زندگی می کنند که دام های آن ها در مجموع بیش از یک و نیم میلیون واحد دامی است.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان 25 درصد لبنیات استان را تولید می کنند، افزود: در سال جاری 220 میلیارد ریال اعتبار برای پروار کردن دام در اختیار عشایر استان قرارگرفته که در نتیجه این اقدام بیش 45 هزار گوسفند پرواری توسط عشایر لرستان تولید شد.

مدیرکل امور عشایری استان لرستان بیان کرد: بیش از 250 هکتار از اراضی دیم عشایر استان با استفاده از سیستم آبی تحت فشار به اراضی آبی تبدیل شده اند که بیشتر این زمین ها در منطقه الیگودرز لرستان قرار دارند.

کریمی با اشاره به اینکه امسال به دنبال این هستیم که 100 هکتار از اراضی دیم عشایر را به اراضی آبی تبدیل کنیم، تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت های عشایر بحث زنبورداری آنان بوده که به دنبال آن هستیم آموزش های لازم را به آن ها ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هشت سایت عشایری در استان وجود دارد که به دنبال اسکان آنان در این مناطق هستیم و در همین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 25 درصدی عشایر درتأمین محصولات لبنی/ بیش از 45 هزار گوسفند پرواری تولید شد

سهم 25 درصدی عشایر درتأمین محصولات لبنی/ بیش از 45 هزار گوسفند پرواری تولید شد