مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 04:352020-06-29دانش

دارورسانی هوشمند برای درمان سرطان با دارویی از عصاره زرشک


محققان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند با فناوری نانو، دارورسانی هدفمند وهوشمند را با یک داروی طبیعی از زرشک در راستای درمان سرطان اجرایی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهشید گیوریان فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته  مهندسی پزشکی در خصوص طرح خود با عنوان سنتز و مشخصه یابی نانوذرات حساس به اولتراسوند با ساختار هسته پوسته به منظور دارو رسانی کنترل شده گفت: این طرح ادامه یک پروژه دکتری بوده و در راستای دارورسانی هوشمند برای درمان سرطان اجرایی شده است.

  وی با تاکید بر اینکه در این پروژه از داروی طبیعی که از عصاره زرشک با خاصیت ضد سرطانی، آنتی باکتریایی، ضد الزایمر است بهره بردیم، خاطر نشان کرد: در این پروژه از داروی بربرین کلراید استفاده کردیم.

وی با بیان  اینکه دارورسانی هدفمند در دنیا با داروهای مختلف مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته گفت: اما تاکنون از این داروی طبیعی که از عصاره زرشک بوده در دارورسانی هوشمند استفاده نشده است.

گیوریان با تاکید بر اینکه درمان هدفمند سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: به دلیل اینکه این بیماران در درمان های دارویی با عوارض زیادی مواجه می شوند از این رو لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارورسانی هوشمند برای درمان سرطان با دارویی از عصاره زرشک

دارورسانی هوشمند برای درمان سرطان با دارویی از عصاره زرشک