مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 04:052020-06-29اجتماعي

ورود شهرداری ها به ثبت میراث ناملموس گامی بلند و اقدامی موثر


در نشست معرفی 13 اثر ملی ناملموس شهر یزد توسط شهرداری، ورود شهرداری ها به ثبت آثار ناملموس به منظور حفظ و احیای این آثار، گامی بلند و اقدامی موثر عنوان و پیوند شهرها با میراث فرهنگی و محیط زیست از شاخص های موفقیت شهرها اعلام شد.

- ایسنا/یزد در نشست معرفی 13 اثر ملی ناملموس شهر یزد توسط شهرداری، ورود شهرداری ها به ثبت آثار ناملموس به منظور حفظ و احیای این آثار، گامی بلند و اقدامی موثر عنوان و پیوند شهرها با میراث فرهنگی و محیط زیست از شاخص های موفقیت شهرها اعلام شد.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد در نشست معرفی 13 اثر ناملموس شهر یزد که اخیراً در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، میراث ناملموس را شامل یکسری رفتارها، نمادها، بیان ها، دانش ها، مهارت ها و هنرهای صنایع دستی خواند که جوامع و گروه‎ها و افراد را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی می شناسند و از نسلی به نسل دیگر منتقل و در پاسخ به محیط و تبادل با طبیعت بازآفرینی می شوند و تداوم را به ارمغان می آورند و می تواند احترام به تنوع و خلاقیت فرهنگی را ترویج دهند.

وی همچنین مراسم ها، برنامه ها و سنت ها را جزو میراث ناملموس دانست و گفت: از معیارهای میراث ناملموس، هویت بخش، فراگیری، جامع بودن و جامعه محوری و ضرورت تداوم و حیات آن هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود شهرداری ها به ثبت میراث ناملموس گامی بلند و اقدامی موثر

ورود شهرداری ها به ثبت میراث ناملموس گامی بلند و اقدامی موثر