مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 09:052020-06-28بين الملل

ترکیه به طرابلس لبنان چشم دوخته است


یک رسانه عرب زبان به واکاوی دخالت های ترکیه در لبنان و نگاه ویژه ای که آنکارا به طرابلس لبنان دارد، پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رای الیوم در مطلبی با اشاره به دخالت های ترکیه در امور داخلی لبنان آورده است: به نظر می رسد که شواهد ورود ترکیه به پرونده لبنان موضوع جدیدی نیست و قبلاً گروهی در منطقه العبده در طرابلس چند ماه قبل پرچم ترکیه را به اهتزاز درآوردند و سفیر ترکیه در بیروت از منطقه العبده بازدید کرد و استقبال گرمی از وی به آمد.

این رسانه می نویسد: این در حالی است که برخی شخصیت های لبنانی از گروه 14 مارس اخیراً محرمانه و نیز علنی آنگونه که رسانه های ترکیه اعلام کرده اند، به ترکیه سفر کرده اند.

رای الیوم نوشت: تحرکات سازمان یافته علیه شبکه الجدید به دنبال انتقادش از اردوغان رییس جمهور ترکیه و متعاقب آن شکایت رسمی سفارت ترکیه در لبنان علیه این رسانه، عمق نفوذ سرویس اطلاعاتی ترکیه در لبنان را نشان می دهد و اینکه لبنان هم از کشورهایی که آنکارا در آن نقش اصلی ایفا می کند.

این رسانه آورده است: گزارش ها حاکی از آن است که میزان اهتمام ترکیه به لبنان به ویژه شهر طرابلس در شمال لبنان زیاد شده است و این افزایش تحرکات به شکل قابل توجهی با شروع اعتراضات در لبنان آشکارتر شد و علت آن هم افزایش توجه ترکیه به شرق مدیترانه که طرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه به طرابلس لبنان چشم دوخته است

ترکیه به طرابلس لبنان چشم دوخته است