مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 05:502020-06-28اقتصادي

اجرای طرحی برای تحول در اکوسیستم های زراعی دیم


طرح امکان سنجی کشت دیم برخی گیاهان دارویی در راستای افزایش بهره وری رطوبت خاک در اسفراین توسط دکتر نسرین قوامی، عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نسرین قوامی اهداف اجرای این طرح را استفاده از پتانسیل کشت دیم با استفاده از تکنیک های به زراعی، معرفی گیاهان دارویی مناسب برای کشت دیم در منطقه و همچنین زمینه سازی جهت اشتغال زایی عشایر شهرستان اسفراین عنوان کرد.

وی در خصوص ابعاد پژوهشی و فناورانه این طرح گفت: در ایران با توجه به شرایط اقلیمی، محدودیت منابع آب و همچنین محدودیت اراضی دارای پتانسیل تولید کشت دیم، مدیریت تامین و مصرف آب نقش اساسی را در تولید به عهده دارد.

بنابراین سرمایه گذاری در زمینه روش های مدیریت آب باران و سامانه های استحصال آب باران برای کشت های دیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی افزود: تاکنون پژوهش های مختلفی برای جلوگیری از خسارت های ناشی از خشکسالی و تولیدات دیم در کشور صورت گرفته است، از جمله، بهبود عملیات زراعی دیم کاری و معرفی ارقام مناسب و سازگار با شرایط دیم کشور که برای این منظور انتخاب شده و کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط دیم هر منطقه، می تواند بهترین گزینه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرحی برای تحول در اکوسیستم های زراعی دیم

اجرای طرحی برای تحول در اکوسیستم های زراعی دیم