مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 04:202020-06-28سياسي

احکام مهمی که در روز هشتم تیر به وسیله امام صادر شد


در هشتم تیرماه سال 60 امام خمینی در احکام متفاوتی به تعیین رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و امام جمعه قزوین پرداختند.

- به دنبال شهادت آیت الله بهشتی در بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی، امام خمینی در روز هشتم تیرماه سال 60، مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی را به سمت رییس دیوان عالی کشور منصوب کردند؛ امام خمینی در این روز احکام مهم دیگری نیز صادر کردند از جمله مرحوم محمد مهدی ربانی املشی را به سمت دادستان کل کشور و آقای هادی باریک بین را به سمت امام جمعه قزوین منصوب کردند.

در سال 62 در چنین روزی آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی از طرف امام به نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شدند و نیز در سال 64 بود که امام طی حکمی به مرحوم حسن صانعی اجازه استفاده از اموال مصادره ای محاکم انقلاب اسلامی را برای رفع نیاز محرومین صادر کردند.

متن این احکام به شرح زیر است: حکم انتصاب آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی به ریاست دیوان عالی کشور بسم الله الرحمن الرحیم جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی ـ دامت ‎ ‎ افاضاته جنابعالی را به ریاست دیوانعالی کشور منصوب می نمایم.

‎ امیدوارم همان گونه که ‎ ‎ قبلاً مقرر گردیده بود با همکاری دادستان کل کشور و کارمندان شریف و صالح ‎ ‎ دادگستری هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احکام مهمی که در روز هشتم تیر به وسیله امام صادر شد

احکام مهمی که در روز هشتم تیر به وسیله امام صادر شد