مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 01:202020-06-27سياسي

ضرورت تدوین یک مدل بومی رژیم مصرف رسانه/چاقی دیجیتال ممنوع!


انجمن های سواد رسانه ای به همراه متخصصان و فعالان سواد رسانه ای می توانند یک مدل بومی رژیم مصرف برای فضای مجازی ایران پیشنهاد دهند و این را به عنوان توصیه نامه منتشر کنند تا تبدیل به الگویی برای خانواده هایی شوند که مایل هستند الگوی .

- خبرگزاری فارس-گروه هنر و رسانه: برخی از کاربران علاقمند هستند که میزان مفیدی از حضورشان را در فضای مجازی سپری کنند، یعنی در مدت زمانی که در رسانه های نوین حضور دارند، اقدام به دریافت اطلاعات مناسب کنند، این امر نیازمند داشتن رژیم مصرفی مناسب در رسانه ها است.

حمید ضیایی پرور کارشناس حوزه رسانه و مدرس دانشگاه معتقد است که رژیم مصرف رسانه یکی از مباحث اصلی حوزه سواد رسانه ای است؛ هر اندازه کشوری سطح سواد رسانه ای اش بالاتر باشد، رژیم مصرف رسانه ای اش هم بهتر خواهد بود، یعنی از مهارت مصرف رسانه های مختلف برخوردار است؛ بنابراین هر اندازه سواد رسانه ای پایین تر باشد، فرد آشنا به شیوه مصرف نیست، چه برسد به اینکه رژیم مصرف داشته باشد؛ بنابراین این امر ساده ترین اصل در حوزه سواد رسانه ای است.

او بر این باور است که افراد باید همچون رژیم غذایی، سه وعده نیم ساعته از شبانه روز را اختصاص به استفاده از انواع رسانه ها را داشته باشند، تا در نهایت بتوانند زمان مفیدی را در رسانه ها سپری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تدوین یک مدل بومی رژیم مصرف رسانه/چاقی دیجیتال ممنوع!

ضرورت تدوین یک مدل بومی رژیم مصرف رسانه/چاقی دیجیتال ممنوع!