مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 15:052020-06-27بين الملل

بمباران شیمیایی سردشت روز سربلندی مردم ایران و شکست آمریکا است


وزیر امور خارجه با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت روز سربلندی مردم ایران و شکست آمریکا است، گفت: آمریکا از طریق تحریم غیرانسانی مانع واردات انواع دارو می شود و حتی در دوران کرونا شاهد تحریم های دارویی و مواد بهداشتی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه جواد ظریف در سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانس به مناسبت کنگره ملی نفسهای سوخته در نکوداشت شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد، اظهار داشت: بمباران شیمیایی سردشت دو جنبه داشت که جنبه وحشی گری آن مربوط به رژیم عراق و جنبه انسانی آن مربوط به  ایثارگران و جانبازان شیمیایی است.

وی تصریح کرد: ایثارگران با مقاومت و تحمل رنج و درد بمباران شیمیایی، هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشدند و مقابله به مثل نکردند .

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با این انسانیت ثابت کرد در مقابله با ظلم و وحشی گری از اصول انسانی خود تخطی نمی کند.

ظریف ادامه داد: پس از بمباران شیمیایی سردشت، سازمان ملل متحد، چندین بار از ایران بازرسی کرد و در نهایت مشخص شد عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده و استفاده ایران از سلاح شیمیایی رد شد.

وی با بیان اینکه سردشت نقطه اوج وحشی گری رژیم صدام است، گفت: رژیم صدام برای رسیدن به اهداف نامشروع خود از هیچ قانونی تبعیت نمی کند و صرفا برای اینکه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمباران شیمیایی سردشت روز سربلندی مردم ایران و شکست آمریکا است

بمباران شیمیایی سردشت روز سربلندی مردم ایران و شکست آمریکا است