مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 08:502020-06-27اقتصادي

هفت اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان مهر اصالت یونسکو دریافت کرد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هفت اثر از صنایع دستی این استان توانسته اند مهر اصالت یونسکو را دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، بهروز عیسی زهی اظهار داشت: در سال 91 چهار اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان شامل 2 اثر سفال کلپورگان از مروارید دهواری ، خامه دوزی شهین شهرکی و سوزن دوزی زرخاتون عظیمی از این استان موفق شدند نشان یونسکو را دریافت کنند.

وی گفت: 2 اثر سوزن دوزی از فرنگیس جمالزهی و حور بی بی جمالزهی و یک اثر خامه دوزی سیستانی از مریم قادری نیز در سال 97 اصالت یونسکو را دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: 25 اثر صنایع دستی این استان نیز در سال 98 نشان ملی مرغوبیت را دریافت کردند و امسال از میان این آثار برترین ها برای دریافت مهر اصالت یونسکو کاندید می شوند.

وی ادامه داد: نشست اعطای نشان ملی مرغوبیت و مهر اصالت یونسکو هر 2 سال یک بار برگزار می شود که به احتمال زیاد این نشست امسال برگزار خواهد شد.

عیسی زهی گفت: آثار برای دریافت مهر اصالت باید دارای ویژگی هایی مانند نوآوری، حفظ اصالت، استفاده از مواد اولیه ارگانیک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان مهر اصالت یونسکو دریافت کرد

هفت اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان مهر اصالت یونسکو دریافت کرد