مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 06:352020-06-27اجتماعي

کوه قلات و تنگ سرخ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان فارس گفت: کوه قلات و تنگ سرخ شیراز باعنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی با قدردانی از سازمان های مردم نهاد و مردمی که به صورت خودجوش خواستار حفاظت از این مناطق شدند، ابراز داشت: ثبت ممنوعیت شکار و تیراندازی برای این مناطق با خواست مردم صورت گرفته است و مردم، خود، آغازگر این فرایند بوده اند.

وی با بیان اینکه این مناطق در زمره نخستین مناطقی است که مردم از آن حفاظت و آن را مدیریت می کنند، عنوان کرد: این رویداد به مثابه الگویی برای کشور به شمار می رود و در موضوع حفظ تنوع زیستی هرجا شاهد موفقیتی هستیم، به دلیل مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اینکه در دستورالعمل های کنوانسیون تنوع زیستی حفاظت از تنوع زیستی، جلب مشارکت مردم، حفاظت مشارکتی و بهره برداری پایدار در گرو همراهی مردم عنوان شده است، ادامه داد: برای نهادینه شدن این موضوع به الگوسازی نیاز داریم و بخشی از این فعالیت ها تاکنون در قالب قرق های اختصاصی شکل گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان داشت: تجربه استان کرمان در ایجاد قرق اختصاصی در کوه منصورآباد این استان ثابت کرده است که می توان منطقه ای به وسعت 120 هزار هکتار را با 300 نیرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه قلات و تنگ سرخ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد

کوه قلات و تنگ سرخ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد