مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 05:502020-06-27اقتصادي

مشاهده آفت میوه در باغات 8 شهرستان مازندران/ میوه رسیده نباید روی درخت بماند


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر افت مگس مدیترانه در باغ های شهرهای مرکزی از قائم شهر، جویبار، سیمرغ، ساری، میاندورود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قبل از برداشت مرکبات در سال گذشته بود که مسؤولان جهاد کشاورزی هشدارهایی در ارتباط با آفت مگس مدیترانه داده بودند تا با کشاورزان همراهی کنند که با بهره گیری از این توصیه ها بتوانند این آفت را از بین ببرند.

طی ماه های گذشته اقدامات جدی در زمینه از بین بردن این آفت انجام شده تا بتوان مرکبات مازندران که طرفداران زیادی دارند از گزند این آفت دور نگهداشت.

اما موضوعی که مهم است این آفت میزبانان مختلفی دارد و همچنین در فصل گرم سال شرایط برای افزایش جمعیت این آفت فراهم است که لازم است کماکان کشاورزان به این مهم توجه کنند.

عبدالرحمن  زاغی مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت خسارت آفت مگس مدیترانه در باغ های مازندران در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: گرمای هوا از یک سو و از سویی دیگر با توجه به وجود میوه روی درختان شرایط مساعدی را برای افزایش جمعیت آفت فراهم می کند.

  وی با بیان اینکه در حال حاضر میزبانان فراوانی در باغ های مازندران برای رشد جمعیت این آفت داریم، افزود: هیچ میوه ای نباید روی درخت بماند و باید میزبان را از دسترس آفت دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آفت میوه در باغات 8 شهرستان مازندران/ میوه رسیده نباید روی درخت بماند

مشاهده آفت میوه در باغات 8 شهرستان مازندران/ میوه رسیده نباید روی درخت بماند