مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 05:302020-06-27اقتصادي

حق مسکن باید 50 درصد هزینه اجاره بها را پوشش دهد


یک فعال حوزه کار معتقد است حق مسکن دستکم باید 50 درصد متوسط هزینه اجاره بهای مسکن را پوشش دهد و حقوق و دریافتی یک کارگر به گونه ای باشد که از عهده پرداخت هزینه مسکن و اجاره بها برآید.

- یک فعال حوزه کار معتقد است حق مسکن دستکم باید 50 درصد متوسط هزینه اجاره بهای مسکن را پوشش دهد و حقوق و دریافتی یک کارگر به گونه ای باشد که از عهده پرداخت هزینه مسکن و اجاره بها برآید.

علی اکبر سیارمه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مبلغ حق مسکن کارگران اظهار کرد: در سالهای گذشته رقم های کمی برای حق مسکن پیش بینی می شد و آن زمان استدلال این بود که برای تعیین این مبلغ شهرک های حاشیه ای در کلان شهرها را در نظر بگیرند و حداقل 50 درصد میانگین هزینه اجاره بهای مسکن را به عنوان حق مسکن بپردازند.

وی ادامه داد: برخی از کارخانه ها در سالهای گذشته به فکر مسکن کارگران افتادند و برای کارگران خود در محل تولید واحدهای مسکونی احداث کردند تا از این طریق هم کارگران بدون دغدغه به محل کار برسند و هم هزینه های رفت و آمد آنها کاهش یابد.

حتی مرخصی های سالیانه و یک وعده غذای گرم هم برای کارگران درنظر گرفته می شد و کارفرمایان تلاش می کردند تا هم بهره وری کارگاه را بالا ببرند و هم از دغدغه نیروهای کار خود بکاهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق مسکن باید 50 درصد هزینه اجاره بها را پوشش دهد

حق مسکن باید 50 درصد هزینه اجاره بها را پوشش دهد