مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 02:502020-06-26سياسي

منع شکنجه قاعده آمره حقوق بین الملل است


عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: منع شکنجه قاعده آمره حقوق بین الملل است و حتی دولی که عضو کنوانسیون منع شکنجه نشدند نیز متعهد به رعایت این قاعده هستند.

- ایسنا/همدان عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا مطرح کرد: منع شکنجه قاعده آمره حقوق بین الملل است و حتی دولی که عضو کنوانسیون منع شکنجه نشدند نیز متعهد به رعایت این قاعده هستند.

با توجه به ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 7 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در زمینه ممنوعیت اعمال شکنجه یا رفتارها و مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی یا ترذیلی نسبت به افراد، همچنین با درنظر داشتن اعلامیه حمایت از قربانیان شکنجه و دیگر رفتارها یا مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی یا ترذیلی که در تاریخ 9 دسامبر 1975 به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است، کنوانسیون منع شکنجه و دیگر رفتارها یا مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی یا ترذیلی در تاریخ 10 دسامبر 1984 به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و براساس ماده 27 آن، از تاریخ 26 ژوئن 1987 اجرایی شد.

این کنوانسیون یک دستورالعمل حقوق بشر بین المللی برای جلوگیری از شکنجه و دیگر قوانین مجازات های ظالمانه و غیرانسانی در سراسر جهان است که در 33 ماده شامل تعریف مفهوم شکنجه، منع بدون قید و شرط هر گونه شکنجه و تعهد کشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منع شکنجه قاعده آمره حقوق بین الملل است

منع شکنجه قاعده آمره حقوق بین الملل است