مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 تیر 1399 ساعت 13:352020-06-26فرهنگي

هنر نمدمالی سنتی روستای ده بهار طارم احیا می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از احیای نمدمالی سنتی روستای ده بهار طارم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، امیر ارجمند گفت: سالهای گذشته شغل و حرفه نمدمالی یکی از رایج تری نصنایع دستی دربین مردمان روستای ده بهار شهرستان طارم بود.

صنعت نمدمالی به شکل سنتی سالهاست که در این روستا فراموش شده بود و با تلاش ها و پیگیری های لازم زمینه برای احیای آن در این روستا فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: پس از سالها مجدداً کارگاه نمدمالی با همراهی صنعت گران و مربی محلی در روستای ده بهار راه اندازی شد.

نمد از جمله صنایع دستی است که قابلیت به روز شدن را دارد و احیای نمد در همین راستا می تواند نقش مهمی را در استمرار این هنر ایفا کند.

ارجمند اظهار کرد: سعی می کنیم تا جوانان روستای ده بهار با اعمال ابتکار و خلاقیت در تولید محصولات جدید و جذاب نمدی مشغول این حرفه شوند و نه تنها زمینه برای اشتغال جوانان فراهم شود بلکه درآمدزایی خوبی هم برای آنها داشته باشد.

وی گفت: نمد نوعی بافته سنتی و زیراندازی است که از پشم تولید می شود به شکلی که با ایجاد فشار و رطوبت و حرارت، موجب درهم رفتن الیاف پشم می شود و 2 خاصیت جعدیابی و پوست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر نمدمالی سنتی روستای ده بهار طارم احیا می شود

هنر نمدمالی سنتی روستای ده بهار طارم احیا می شود