مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 تیر 1399 ساعت 03:502020-06-26فرهنگي

دختران مقدس در سرزمین منسوب به یزدگرد سوم


سرزمین تاریخی و باستانی یزد در دل خود آرامگاه دختران مقدسی منسوب به دختران یزدگرد را جای داده که از عبادتگاه های مهم زرتشتیان یزد و جهان به شمار می رود.

- ایسنا/یزد سرزمین تاریخی و باستانی یزد در دل خود آرامگاه دختران مقدسی منسوب به دختران یزدگرد را جای داده که از عبادتگاه های مهم زرتشتیان یزد و جهان به شمار می رود.

یزد یکی از سرزمین های تاریخی و باستانی ایران به شمار می رود که پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد؛ در این سرزمین تاریخی که قطب زرتشتیان و عبادتگاه های پیروان این آیین و مذهب نیز به شمار می رود، آرامگاه دختران و بانوان مقدسی وجود دارند که امروزه عبادتگاه پیروان این ادیان و از آثار تاریخی یزد محسوب می شوند که در این باره می توان عناوینی مانند پیرهریشت، ستی پیر، پیر سبز یا چک چک، توران پشت، پیر بانو و پیر نارکی را نام برد.

یکی از این بانوان ناز بانو است که عبادتگاه منسوب به آن با عنوان پیرنارکی در نزدیکی شهر مهریز واقع شده و روایات متعددی در مورد آن وجود دارد که برطبق یکی از این روایات و بنا بر اعتقاد زرتشتیان، عبادتگاه مذکور مربوط به دختر یزدگرد سوم است که در دل دو کوه قرار گرفته و مجموعه تاریخی و زیبایی را به وجود آورده و امروزه نه تنها مورد اقبال زرتشتیان جهان بلکه مورد بازدید گردشگران زیادی نیز قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دختران مقدس در سرزمین منسوب به یزدگرد سوم

دختران مقدس در سرزمین منسوب به یزدگرد سوم