مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 08:252020-06-25بين الملل

آغاز ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه


مراکز اخذ رای در روسیه امروز (پنج شنبه) برای یک هفته رای گیری درباره تغییرات قانون اساسی که به ولادیمیر پوتین اجازه می دهند تا 2036 ریاست جمهوری را در دست داشته باشد، - مراکز اخذ رای در روسیه امروز (پنج شنبه) برای یک هفته رای گیری درباره تغییرات قانون اساسی که به ولادیمیر پوتین اجازه می دهند تا 2036 ریاست جمهوری را در دست داشته باشد، باز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رای گیری با موضوع اصلاحات قانون اساسی، ماه ژانویه از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه پیشنهاد داده شد و در ابتدا قرار بود 22 آوریل برگزار شد اما بابت پاندمی ویروس کرونا به تعویق افتاد.

این رای گیری بعدا برای اول ژوییه زمانبدی شد.

شعبه های اخذ رای از یک هفته قبل باز شده اند و برای هفت روز به کارشان ادامه می دهند تا از ازدحام جمعیت در روز رای گیری جلوگیری شود.

اصلاحات پیشنهادی شامل یک تغییر در قانون اساسی می شود که اجازه می دهد پوتین 67 ساله که دو دهه بر روسیه حکمرانی کرده است، دو دوره شش ساله دیگر بعد از انقضای ریاست جمهوری کنونی اش در 2024 در قدرت بماند.

اصلاحات دیگر درباره ارتقای مزایای اجتماعی، تبیین ازدواج و توزیع دوباره قدرت های اجرایی درون دولت و تقویت ریاست جمهوری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه

آغاز ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه