مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 15:252020-06-24پزشكي

بحران و مشکلی به نام تامین فرآورده های خونی


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات در انتقال خون، تهیه فرآورده خونی به ویژه در مواقع بحرانی است.

- ابراهیم میری مقدم، امروز چهارشنبه 4 تیر در دیدار با مدیران و کارکنان مدیریت درمان و دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی خراسان جنوبی و بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند، اظهار کرد: هرچند میزان ذخایر خونی استان تأمین کننده نیازهای مراکز درمانی است، اما با این وجود به واسطه کاهش ذخایر خونی همچنان نیاز به اهدا خون داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی استان ها اهدای خون به صورت چشمگیر کاهش یافته است، گفت: مردم باید بدانند که نیاز به خون برای همه است و تنها برای شخص خاصی نیست و یکی از کارهای خیری که می توانند انجام دهند، اهدای خون است.

میری مقدم تصریح کرد: کسی که اهدای خون انجام می دهد، ارزشمندترین داشته خود را به فرد دیگر اهدا می کند که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر در سال دو بار خون می دهند، گفت: 62 درصد خون مورد نیاز استان توسط اهداکنندگان مستمر تامین می شود و اهداکنندگان مستمر خون همیشه پای کار تامین نیاز بیماران هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به اهدای پلاکت خون نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یک فرد در سال می تواند دو تا سه دفعه خون بدهد، اما می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران و مشکلی به نام تامین فرآورده های خونی

بحران و مشکلی به نام تامین فرآورده های خونی