مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 12:052020-06-24سياسي

گفت وگوی تلفنی طاهر یان فرد و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان


نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور افغانستان درباره آخرین تحولات افغانستان و گفت وگوهای صلح در این کشور تلفنی به گفت وگو پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدابراهیم طاهریان فرد دستیار وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و محمد صدیق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان امروز (چهارشنبه) در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات افغانستان و گفت وگوهای صلح در این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران در امور افغانستان 14 خرداد ماه نیز با خانم لاین نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یونما) تلفنی گفت وگو کرده بود.

در این گفت وگو ضمن مرور وضعیت و تشریح اقدامات ایران در خصوص تحولات افغانستان، بر ضرورت فعال شدن سازمان ملل و تشویق گفت وگوهای بین الافغانی و توجه به چارچوب قانون اساسی و ارسال پیام مشترک به همه طرف ها مبنی بر اینکه تنها راه حل سیاسی است که می تواند مشکلات و اختلافات موجود را حل کند، تاکید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در سفر دو روزه محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران بیانیه ای 15 بندی از سوی او و محمدجواد ظریف صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی طاهر یان فرد و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان

گفت وگوی تلفنی طاهر یان فرد و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان