مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 10:202020-06-24پزشكي

حرف زدن 10 برابر بیش از تنفس، ویروس کرونا را منتشر می کند


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اگر هر تنفس معمولی بتواند 20 واحد ویروس منتشر کند، حرف زدن 200 واحد ویروس را منتشر می کند و سرفه و عطسه نیز به همین میزان ویروس را منتشر می کنند بنابراین بیماری که به قرنطینگی خانگی می رود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، دکتر محسن پیش بین درخصوص چگونگی مراقبت افراد سالم در خانواده هایی که دچار درگیری های کرونا هستند، اظهار کرد: هرچند به بیماران مبتلا به کرونا که به قرنطینه خانگی توصیه می شوند، دستورات لازم داده می شود اما در خانواده ای که یک بیمار مبتلا به کروناویروس دارد، پروتکل رعایت فاصله گذاری دو متر در منزل صدق نمی کند.

وی گفت: زمانی که بیمار ترشحات ویروسی دارد، محیط با سرفه و تنفس آلوده می شود و هفت تا 37 روز امکان پخش شدن ویروس در جاهای مختلف وجود دارد.

ویروس در هر جایی که بنشیند می تواند آلوده کننده باشد، به ویژه اگر روی سطوح فلزی صاف و وسایل آشپزخانه و دستگیره های در بماند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: همچنین همه اعضای خانواده و اقوام باید توجه داشته باشند که این بیمار ممنوع الملاقات است و تنها می تواند از طریق فضای مجازی دیدار داشته باشد.

یک بیمار مبتلا به کرونا باید به مدت دو تا سه هفته اتاق جداگانه داشته باشد و غذای خود را نیز در این مکان مصرف کند و تنها برای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرف زدن 10 برابر بیش از تنفس، ویروس کرونا را منتشر می کند

حرف زدن 10 برابر بیش از تنفس، ویروس کرونا را منتشر می کند