مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 08:552020-06-24سياسي

پدخندق حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی/ پایم من را جا گذاشت


عملیات پد خندق یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود که در آن، رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارم تیرماه سال 67 در جزیره مجنون به مدت16 ساعت تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمن مقاومت کردند.

- خبرگزاری فارس گچساران_ سمیرا نصاری، چهارم تیرماه سالروز  یادآور رشادت های فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات غرور آفرین پدخندق درسال 1367 است.

در این عملیات غرور آفرین فرزندان این استان در گردانی به نام گردان حضرت رسول (ص) و تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در یک عملیات 16 ساعته  در پد خندق انجام دادند تا دشمن بعثی متحیر بماند که چگونه یک سپاه از ارتش عراق در مقابل یک گردان زانو می زند و نمی تواند پیشروی کند.

فرزندان استان گهگیلویه و بویراحمد در عملیات پدخندق اوج رشادت و ایثارگری را به تمام دنیا نشان دادند و این حماسه به عنوان یکی از وقایع غرورآفرین دفاع مقدس و مردم کهگیلویه وبویراحمد است.

روز چهارم از ماه چهارم سال 67 یادآور خاطرات مقاومت کم نظیر، عاشورایی عاشوراییان گردان حضرت رسول(ص) در پد خندق است  که سرانجام ارتش عراق با طرح ریزی قبلی و شناسایی و شناختی که از منطقه جزایر، کوشک و طلاییه داشت با اجرای آتش سنگین بامداد چهارم تیرماه 67 حمله خود را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدخندق حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی/ پایم من را جا گذاشت

پدخندق حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی/ پایم من را جا گذاشت