مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 07:052020-06-24پزشكي

آسیب های «کمال گرایی» به فرهنگ زندگی/علت بالا رفتن سن ازدواج


یک روانشناس بالینی، معتقد است که بسیاری از اهمال کاری ها، ضعف و به تعویق افتادن امور به خاطر تنبلی و یا بی تفاوتی نیست بلکه ریشه اغلب ناکامی ها را باید در کمال گرایی افراد جستجو کرد.

- لیلا موثق روانشناس بالینی و مشاور خانواده، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: کمال گرایی از آن دست موضوعات با اهمیتی است که کمتر به آن پرداخته شده ولی با سرعت بسیاری در حال تخریب الگوها و حتی باورهای صحیح جامعه است و فرهنگ زندگی و انتخاب های شیک و فانتزی، در حال رسوخ به لایه های مختلف اجتماع است.

وی تصریح کرد: کمال گرایی در انتخاب رشته هایی نظیر پزشکی آن هم در دانشگاه های برتر کشور باعث شده تا متقاضیان برای چند سال پشت کنکور بمانند و زمان، سرمایه و انرژی خود را معطل یک انتخاب کنند و یا کمال گرایی را در انتخاب همسر، برگزاری مراسم عروسی، مسکن و.

، باعث شده تا سن ازدواج روز به روز بالاتر رود.

موثق ادامه داد: این روزها کمال گرایی حتی در بین افراد میانسال و حتی سالخورده نیز مشاهده می شود، نارضایتی از شرایط موجود، نگرانی های بی دلیل از آینده و توقعات بیش از اندازه از خود و فرزندان، مدل و اشکال مختلفی از کمالگرایی می باشد که به شکل افراط گونه ای در جامعه بسط و گسترش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های «کمال گرایی» به فرهنگ زندگی/علت بالا رفتن سن ازدواج

آسیب های «کمال گرایی» به فرهنگ زندگی/علت بالا رفتن سن ازدواج