مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 06:552020-06-24اقتصادي

تولید برنج 20 درصد افزایش می یابد/کشت تراریخته نداریم


معاون زراعت وزارت جهاد با بیان اینکه مرحله نخست الگوی کشت که سال ها برای انجام آن تحقیقات انجام شده از پاییز امسال عملیاتی می شود،گفت:تولید برنج امسال حداقل 20 درصد افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جواد وفابخش با بیان اینکه در مرحله نخست الگوی کشت در مناطقی که ظرفیت بالاتری برای تولید محصولات کشاورزی دارند و به عنوان قطب تولید این محصولات شناخته می شوند اجرایی می شود، گفت: برنامه الگوی کشت مبتنی بر مطالعات آب، خاک، اقلیم و اقتصاد کشور تدوین شده و تکلیف قانونی دولت است که از پاییز امسال با کمک دستگاه های ذیربط، تشکل ها و کشاورزان اجرایی شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مرحله نخست مشوق هایی مانند افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، اثرگذاری بر روی قیمت، تخصیص آب بر اساس سند الگوی کشت، روش های خرید محصول، روش های بازاریابی صادرات، کاهش تعرفه انرژی و صادرات و افزایش تعرفه واردات محصولات رقیب برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وفابخش گفت: بر این اساس، برای کشاورزان مشخص می شود که کدام محصول در چه فصلی و در چه مناطقی باید کشت شود تا بهره وری حداکثری حاصل شود.

وی افزود: این الگو در مناطقی که منابع حداکثری دارد مانند خوزستان و بخش هایی از شمال کشور، اجرایی می شود و الگوی کشت بر اساس جانمایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید برنج 20 درصد افزایش می یابد/کشت تراریخته نداریم

تولید برنج 20 درصد افزایش می یابد/کشت تراریخته نداریم