مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 09:052020-06-23اقتصادي

98 درصد بذور سبزی و صیفی جات مصرفی کشور وارداتی است


رییس بخش کشت بافت و سلول پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: 98 درصد بذور سبزی و صیفی جات مصرفی کشور وارداتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر مهران عنایتی شریعت پناهی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد بذور سبزی و صیفی جات مصرفی کشور وارداتی است، اظهار کرد: طبق آمارهای غیررسمی بالغ بر 200 میلیون دلار صرف واردات آنها می شود.

وی با اشاره به اهمیت تولید بذور هیبرید تجاری در داخل کشور، گفت: چالش اساسی در تولید این بذور دسترسی به فناوری تولید لاین های اینبرد والدینی است که شرکت های خارجی تولیدکننده بذر حاضر به انتقال این دانش به دیگران نیستند.

رییس بخش کشت بافت و سلول پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: طی تحقیقات صورت گرفته در پژوهشگاه به دانش تولید لاین های اینبرد والدینی گیاه فلفل دلمه ای رنگی دست پیدا کرده ایم و در قالب قرارداد همکاری با یک شرکت کشت و صنعت داخل کشور، امیدواریم تا سال 1401 نخستین بذرهای هیبرید تجاری حاصل از تولید لاین های اینبرد والدینی در کشور را به کشاورزان ایرانی عرضه کنیم.

عنایتی شریعت پناهی با اشاره به دیگر تحقیقات مشابهی که در زمینه تولید لاین های اینبرد والدینی بذور هیبرید خیار در پژوهشگاه در حال انجام است، گفت: امید است که با همکاری شرکت های علاقمند، بتوانیم روند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد بذور سبزی و صیفی جات مصرفی کشور وارداتی است

98 درصد بذور سبزی و صیفی جات مصرفی کشور وارداتی است