مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 09:052020-06-23سياسي

آشنایی با سه روش حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی


حجت الاسلام پارسانیا، استاد دانشگاه تهران در همایش «روش شناسی علوم انسانی، چالش ها و راهکارها» سه روش موجود در علوم انسانی و علوم اجتماعی را تشریح کرد.

- حجت الاسلام پارسانیا، استاد دانشگاه تهران در همایش روش شناسی علوم انسانی، چالش ها و راهکارها سه روش موجود در علوم انسانی و علوم اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اولین همایش روش شناسی علوم انسانی، چالش ها و راهکارها صبح امروز (سه شنبه سوم تیرماه) در فضای مجازی به صورت وبینار برگزار شد.

حجت الاسلام حمید پارسانیا در این همایش در خصوص روش های علوم اجتماعی و حکمت مدنی سخنرانی کرد و گفت: در مقاطع مختلف تاریخ روش های متنوع و متکثری وجود داشته اما در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی سه روش وجود دارد که عناوین آن عبارت است از روش تبیینی، تفسیری و انتقادی.

روش تبیینی که از نیمه دوم قرن 19 تا نیمه دوم قرن 20 ادامه داشت، از نوعی عقبه متافیزیکی کانتی بهره می برد اما از دهه 20 به بعد، روش های تفسیری به موازات و در متن جریان تبیینی شکل گرفت و به نوعی تبیین را به تفسیر تبدیل کرد و روش های تفسیری بر روش های تبیینی غالب شدند.

وی افزود: روش های تفسیری دو رویکرد دارند؛ رویکرد اول عقبه پدیدارشناختی دارد و رویکرد دوم علم را برساخت اجتماعی می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با سه روش حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی

آشنایی با سه روش حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی