مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 07:152020-06-23پزشكي

68 بیمار در طول یک سال گذشته در تبریز، پیوند مغز استخوان شده اند


رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: با وجود محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرد، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: با وجود محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرد، در سال گذشته 68 بیمار در مرکز پیوند مغز استخوان تبریز پیوند شده اند که 14 مورد آن، از نوع پیوند آلوژن بوده است.

دکتر بابک نجاتی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بخش پیوند مغز استخوان تبریز در مرکز آموزشی درمانی شهید قاضی این شهر از سال 94 افتتاح شده و خوشبختانه با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تمامی انواع پیوندهای مغز استخوان از نوع سازگار و نیمه سازگار و سخت ترین نوع پیوندها با موفقیت بالا در این مرکز انجام می شود.

وی افزود: این مرکز علاوه بر بیماران آذربایجان شرقی، پاسخگوی نیازهای بیماران شمال غرب کشور شامل استان های اردبیل، ارومیه، استان های زنجان و قزوین نیز است.

وی گفت: در ابتدا در این مرکز فقط پیوند اتولوگ انجام می شد و به تدریج پیوند آلوژن نیز در مرکز پیوند مغز استخوان انجام شد، سیستم HLA نیز به دنبال انجام پیوند، برای جستجوی افراد سازگار و نیمه سازگار و فامیل و غیر فامیل راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

68 بیمار در طول یک سال گذشته در تبریز، پیوند مغز استخوان شده اند

68 بیمار در طول یک سال گذشته در تبریز، پیوند مغز استخوان شده اند