مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 04:252020-06-23اقتصادي

شوری بی توجهی به گردشگری در کویر جاجرم


کویر ازجمله مناطق طبیعی است که فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری فراوانی در اقصی نقاط کشور و جهان بر روی آن تعریف می شود، حال آنکه کویر بکر جاجرم با ویژگی های مختلف در خراسان شمالی با بی توجهی عمیق و ریشه دار، - خبرگزاری فارس خراسان شمالی، فاطمه معینی؛ در روزگاری که طرح های گردشگری یکی از صنعت های پول ساز دنیاست، کویر جاجرم شوری بی مهری مدیران متولی در صنعت گردشگری را  در خود هنوز به همراه دارد.

منطقه کویر جاجرم در کنار رودخانه دائمی کال شور به عنوان یکی از بکرترین مناطق برای سرمایه گذاری است، حال آنکه نبود زیرساخت مانند جاده مناسب برای ورود به حاشیه کویر، نبود اتوبوس ها، کمپ نگهداری وسایل و امکانات  حداقلی مانند برق و آب در یک نقطه ایستگاه و یا کمپ موردنظر و نبود راهنمایی محلی برای هدایت از دیگر مشکلاتی است که نیازمند توجه است.

رودخانه کال شور   شهرستان جاجرم دارای پتانسیل های زیادی در حوزه منابع طبیعی است که نمونه ای از این پتانسیل های خدادادی  کویر جاجرم است که از ویژگی های بارز آن اتصال این کویر به کویر مرکزی کشور بوده و در حال حاضر به طور سنتی از کویر جاجرم استفاده می شود.

در ایام بهار و تابستان و شب های ماه رمضان این منطقه افراد زیادی را به صورت تورهای کویر نوردی و پیاده روی های خانوادگی و گردشگری  به سمت خود جذب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوری بی توجهی به گردشگری در کویر جاجرم

شوری بی توجهی به گردشگری در کویر جاجرم