مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 04:102020-06-23سياسي

نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق متصل شد


برای نخستین بار با انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات دوره ای توسط متخصصین داخلی نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، برای نخستین بار عملیات تعویض سوخت سالیانه و تعمیرات دوره ای تجهیزات اصلی نیروگاه اتمی بوشهر به دست توانای متخصصین این مرکز پیشرفته هسته ای انجام پذیرفت و این نیروگاه پس از انجام موفقیت آمیز تست های مربوطه مجدداً به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

این دستاورد ملی با لحاظ نمودن شرایط ویژه کنونی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مرکز حیاتی کشور و بکارگیری تمهیدات لازم و پروتکل های بهداشتی، با استفاده حداقلی از کارکنان شرکت های پیمانکاری فعالیت های تعویض سوخت و تعمیرات دوره ای تجهیزات اصلی نیروگاه اتمی بوشهر حصول یافت و پس از انجام موفقیت آمیز تعویض سوخت و تست های مربوطه، هم زمان با آغاز دوره  اوج مصرف تابستانه کشور، روز یکشنبه اول تیرماه امسال نیروگاه اتمی بوشهر مجدداً با موفقیت تولید انرژی الکتریکی را آغاز کرد و به شبکه  سراسری برق کشور متصل شد.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر با بیان مطلب فوق اظهار داشت: فرایند تعویض سوخت هسته ای برای نیروگاه های اتمی، فرایندی بغایت حساس و پیچیده است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق متصل شد

نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق متصل شد