مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 08:352020-06-22اقتصادي

نوغانداری در زیرزمین خانه/ همت دهه شصتی ها با وجود بی مهری ها+ تصاویر


دهه شصتی ها با وجود همه بی مهری هایی که در حقشان می شود، از پا نمی نشینند.

این بار یک دهه شصتی نوغانداری را در زیرزمین خانه اش استارت زده و به تولید رسیده است؛ - خبرگزاری فارس سرخه- سعیده حسنان: نوغانداری روایتگر تلاش برای پرورش کرم های کوچکی است که بر پهنه برگ های سبزرنگ درختان عمدتاً توت زندگی می گذرانند و پیله های آن ها محل امرار معاش جوانانی همیشه در میدان است.

نوغانداری در سرخه تا چند سال پیش فعالیتی فراموش شده بود و کمتر کسی به انجام آن رغبت داشت؛ ولی امروز با توجه به شرایط اقتصادی، نوغانداری یک فعالیت مهم برای گذران زندگی برخی از افراد علاقه مند به این کار شده است؛ جوانانی که دیگران را نیز به این فعالیت جذاب ترغیب می کنند.

سمیه رهایی ، متولد سال 1362 است که در روستای عبدالله آباد شهرستان سرخه یکی از نوغانداران موفق در شهرستان محسوب می شود و توانسته است تا در نخستین سال شروع فعالیت خود، بارقه های موفقیت را پیش رویش ببیند.

درختان توت سرخه؛ مستعد نوغانداری سمیه رهایی، جوان سرخه ای فعال در عرصه نوغانداری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: به پرورش کرم ابریشم برای تولید پیله ابریشم نوغانداری گفته می شود و با شروع جوانه زدن درختان توت در فصل بهار، نوغانداری هم آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوغانداری در زیرزمین خانه/ همت دهه شصتی ها با وجود بی مهری ها+ تصاویر

نوغانداری در زیرزمین خانه/ همت دهه شصتی ها با وجود بی مهری ها+ تصاویر