مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 11:452020-06-21سياسي

هدف اروپایی ها خیر بود!/ به دست واشنگتن بهانه ندهیم


کوروش احمدی دیپلمات سابق کشورمان در یادداشتی نوشت: اگرچه اقدام بانیان قطعنامه، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان، اقدامی غیرسازنده و غیرمسوولانه بوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، کوروش احمدی دیپلمات سابق کشورمان در خصوص قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرده است که مهمترین بخش های آن در ادامه می آید.

قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اگرچه الزام آور نیست و در آن تنها از ایران خواسته شده تا با آژانس همکاری کند و از جمله بدون تاخیر بیشتر اجازه دسترسی به دو سایت مدنظر آژانس را بدهد، اما عاری از عوارض حقوقی برای کشور نیز نیست.

مصوبات مجامع بین الدولی قابلیت ایجاد بستری حقوقی و سیاسی برای اقدامات بعدی را دارند که نباید از آنها غافل شد.

هدف اروپایی ها خیر بود! اگرچه اقدام بانیان قطعنامه، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان، اقدامی غیرسازنده و غیرمسوولانه بوده، اما ظاهرا هدف آنها در این مرحله طرح موضوع و زمینه سازی برای اقدامات بعدی و در عین حال جلوگیری از دادن حربه ای قوی به دست امریکا بوده است.

اروپا نشان داده که حفظ برجام سیاسی برای منافع امنیتی اش مهم است و به رغم کوتاهی یا ناتوانی در تامین منافع اقتصادی ایران نمی خواهد شاهد فروپاشی کامل آن و دست با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف اروپایی ها خیر بود!/ به دست واشنگتن بهانه ندهیم

هدف اروپایی ها خیر بود!/ به دست واشنگتن بهانه ندهیم