مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 11:152020-06-21بين الملل

دولت انگلیس رأی دادگاه درباره ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را نقض کرده است


یک رسانه انگلیسی از نقض رأی دادگاه عالی این کشور در خصوص ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی بعد از گذشت یک سال از صدور آن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، بعد از گذشت یک سال از صدور رأی دادگاه در خصوص ممنوع بودن فروش سلاح به عربستان سعودی، دولت انگلیس دست کم سه بار این رأی را نقض کرده است.

دادگاه عالی انگلیس در تاریخ 30 خرداد 1398 با صدور حکمی فروش سلاح به عربستان توسط دولت انگلیس را غیر قانونی اعلام کرده بود.

بر اساس رأی این دادگاه دولت انگلیس موظف شد تا مجوزهایی را که در گذشته صادر کرده مورد تجدید نظر قرار دهد.

اما مدتی بعد وزیر تجارت بین الملل انگلیس اعتراف کرد که دولت برخلاف رای دادگاه، سه بار مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی صادر کرده است.

در همین رابطه املی تورنبری وزیر تجارت بین الملل دولت در سایه انگلیس، در نامه ای خطاب به لیز تراس وزیر تجارت بین الملل دولت تصریح کرد که افکار عمومی ناگزیر اینگونه تصور می کنند که به رغم دستور صریح دادگاه به دولت مبتنی بر تجدید نظر درباره مجوزهای صادر شده برای فروش سلاح به عربستان، اقدامی صورت نگرفته است.

وی هشدار داد، عدم اجرای رای دادگاه، وضعیت غیر منطقی ایجاد کرده، به طوری که مجوز فروش سلاح در حالی برای شرکت های متقاضی صادر نمی شود که مجوزهای سابق فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت انگلیس رأی دادگاه درباره ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را نقض کرده است

دولت انگلیس رأی دادگاه درباره ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را نقض کرده است