مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 08:352020-06-21سياسي

جنگل های هیرکانی، میراث کهنی که توسعه فرهنگی را رقم می زنند


ثبت جنگل های هیرکانی به عنوان یکی از میراث کهن ایران زمین و گیلان، فرصت خوبی برای حفظ و احیای جنگل‎های گیلان و همچنین توسعه فرهنگی و طبیعی است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ثبت جنگل های هیرکانی به عنوان یکی از میراث کهن ایران زمین و گیلان، فرصت خوبی برای حفظ و احیای جنگل‎های گیلان و همچنین توسعه فرهنگی و طبیعی است.

مسعود حلاج پور در حاشیه افتتاح پایگاه جنگل های هیرکانی گیلان در موزه میراث روستایی سراوان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت جنگل های هیرکانی به عنوان میراث کهن، اظهار کرد: یکی از اهداف توسعه در ایران توسعه فرهنگی است که پیش فرض ها و ابعاد گوناگونی دارد و توجه به حفظ محیط طبیعی یکی از وجوه توسعه فرهنگی می باشد، در واقع توسعه فرهنگی در یک سرزمین روزی حاصل خواهد شد که محیط طبیعی و محیط فرهنگی آن با یکدیگر پیوند خورده باشند و در راستای هم حفظ شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: ثبت جنگل های هیرکانی به عنوان یکی از میراث کهن ایران زمین و گیلان، در فهرست میراث جهانی در چهل وسومین گردهمایی جهانی یونسکو فرصت خوبی برای حفظ و احیای جنگل‎های گیلان و ایجاد همگرایی لازم مابین عوامل مرتبط این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های هیرکانی، میراث کهنی که توسعه فرهنگی را رقم می زنند

جنگل های هیرکانی، میراث کهنی که توسعه فرهنگی را رقم می زنند