مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 04:352020-06-21پزشكي

شواهد علمی ارتباط سوختهای زیست توده با سرطان گوارش را تأیید کرد


محققان موفق به ارائه قوی ترین شواهد علمی جهان درباره ارتباط استفاده از سوخت های بیوزیستی و نفت سفید در فضای بسته داخل خانه با افزایش خطر ابتلا به سرطانهای گوارشی متعدد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) هنوز سه میلیارد نفر در جهان آتش اجاق و بخاری خانه های های خود را برای پخت و پز و گرمایش با سوختهای زیست توده از جمله هیزم و فضولات حیوانی، نفت سفید یا ذغال سنگ روشن می کنند ؛ این درحالی است که شواهد علمی نشان داده ترکیبات سرطانزای متعدد حاصل از احتراق این سوختها، قابلیت جذب از طریق دستگاه تنفسی و گوارش انسان را دارند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) وابسته به سازمان بهداشت جهانی، در سال 2010 با استناد به شواهد حاصل از مطالعات حیوانی و انسانی ، احتراق ذغال سنگ در فضای بسته را در دسته عوامل سرطانزا طبقه بندی کرده که موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه می شود.

مصرف کنندگان خانگی سوختهای زیست توده، نفت سفید یا ذغال سنگ، حدود 40 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند که درصد قابل توجهی از آنها در کشورهای کم درآمد و دارای درآمد متوسط قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شواهد علمی ارتباط سوختهای زیست توده با سرطان گوارش را تأیید کرد

شواهد علمی ارتباط سوختهای زیست توده با سرطان گوارش را تأیید کرد