مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 03:302020-06-21اقتصادي

امسال 2800 تن کلزا از مزارع کردستان برداشت می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال دو هزار و 800 تُن دانه روغنی کلزا از اراضی زیر کشت استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، محمدصالح احمدی با بیان اینکه برداشت کلزا از مزارع کردستان آغاز شده است، اظهار داشت: امسال یک هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول رفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود دو هزار و 800 تُن از این محصول از اراضی زیر کشت استان برداشت شود، افزود: تمام محصول تولیدی بهره برداران به صورت تضمینی خریداری می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه 85 درصد برداشت به صورت مکانیزه انجام می شود، ادامه داد: برداشت این محصول از روز گذشته در شهرستان کامیاران آغاز شده و پیش بینی می شود در مناطق سردسیر استان تا 15 مرداد ادامه داشته باشد.

احمدی میانگین برداشت کلزا در هر هکتار از مزارع کلزای استان را دو هزار و 600 کیلوگرم اعلام کرد و یادآور شد: این میزان نزدیک به 35 درصد از میانگین یک هزار و 188 کیلوگرم کشور برتری دارد.

وی بیان کرد: کشت دانه های روغنی از جمله کلزا از برنامه های وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی در برنامه ششم توسعه است تا با تلاش کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 2800 تن کلزا از مزارع کردستان برداشت می شود

امسال 2800 تن کلزا از مزارع کردستان برداشت می شود