مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 03:252020-06-21فرهنگي

ساز ناکوک موسیقی عاشقی ارومیه


عاشیق نوازی ارومیه تنها میراث ناملموس فرهنگی ثبت ملی شده است که ریشه در فرهنگ غنی آذربایجان داشته و تمامی داستان ها ،اشعار وموسیقی این مکتب از آداب و رسوم و فرهنگ اصیل آذربایجان نشات گرفته  است.

- عاشیق یا آشیق هنرمندی است که با اجرای موسیقی به تبلیغ خداوند، راستی و حقیقت می پردازد و برای رسیدن به حقیقت خداوند 3 مرحله طریقت، شریعت و معرفت را طی می کند.

نهادهای فرهنگی متاسفانه هیچ حمایتی از عاشیق ها نمی کنند عاشیق علی کریمی یکی از استادهای هنر عاشیق ارومیه در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از 23 سال است که به نواختن موسیقی عاشقی روی آورده است، افزود: عاشیق به دنبال تبلیغ دین و مذهب حقیقت با سازش است و همین باعث شده در دل های مردم عادی جا باز کند.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان این موسیقی اصیل آذربایجانی گفت: مکان خاصی برای آموزش این هنر به جوانان و افراد علاقه مند در استان وجود ندارد، ت معیشت و گذران زندگی عاشیق با ساز و هنرش است ولی در شرایط فعلی متاسفانه این امکان وجود ندارد که صرفا عاشیق از طریق این هنر کسب درامد کند.

عاشیق کریمی با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی متاسفانه هیچ حمایتی از عاشیق ها نمی کنند، خاطر نشان کرد: اگر این بی توجهی ها ادامه یابد با از بین رفتن چند استاد عاشقی که اکنون فعالیت دارند این مکتب و میراث چندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز ناکوک موسیقی عاشقی ارومیه

ساز ناکوک موسیقی عاشقی ارومیه