مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 12:552020-06-20حوادث

15 هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: 15 هکتار از مراتع چم سرخ ونک سمیرم طعمه حریق شد - علی پورعسگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: حوالی ساعت 13 روز گدشته با اعلام گزارش های مردمی به یگان حفاظت شهرستان مبنی بر وقوع در مراتع چم سرخ ونک، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت اداره با امکانات خود در محل حاضر و با همکاری همیاران طبیعت، بسیج مردمی به دلیل صعب العبور بودن منطقه و حدود 40 دقیقه پیاده روی در کوه ها نهایتاً پس از 5 ساعت تلاش بی وقفه موفق به مهار آتش و اطفاء آن شدند.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم افزود: با توجه به بارش های اخیر و رویش گیاهان مرتعی یک ساله در این مرتع، پیشروی آتش فوق العاده بالا بوده و متأسفانه آتش در دامنه کوه به چند قسمت تبدیل شده که مهار آتش رو برای نیروها به شدت سخت کرده بود.

وی بیان کرد: در این آتش سوزی حدود 15 هکتار پوشش علفی یک ساله، 210 بوته گون و 160 اصله درختچه ارژن و 3 اصله درخت ارس طعمه حریق شدند.

پورعسگر تصریح کرد: همچنین با توجه به صعب العبور بودن محل آتش سوزی به هیچ عنوان نمی توانستیم از ادوات آتش نشانی استفاده کنیم و صرفاً مأمورین یگان حفاظت اداره و همیاران طبیعت پس از چند ساعت پیاده روی در کوه ها نهایتاً با بیل و آتش کوب و دمنده اطفاء حریق توانستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

15 هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد