مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 06:302020-06-20فرهنگي

کشف نقوش صخره ای در مریانج


معاون میراث فرهنگی ادار ه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: چندین نقوش صخره ای در مریانج همدان توسط کارشناسان باستانشناس معاونت میراث فرهنگی استان کشف شد.

- احمد ترابی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در پی بررسی های روزانه کارشناسان مرکز باستان شناسی معاونت میراث فرهنگی استان، در اراضی شهر مریانج شهرستان همدان و در یکی از دره های جنوبی مشرف به این شهر چندین نقوش صخره ای کشف شد.

احمد ترابی با بیان اینکه این نقوش با فواصل مختلف بر روی تخته سنگ های شیستی کنده شده اند گفت: نقوش صخره ای کشف شده گونه های مختلف جانوری از جمله بزسانان و سگ سانان را معرفی می کنند و علاوه بر نقوش جانوری چندین نقوش نمادین و نقش یک درخت سرو که بسیار نادر است نیز دیده می شود.

معاون میراث فرهنگی ادار ه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: قرارگیری استان همدان در ارتفاعات زاگرس مرکزی و وجود رشته کوه هایی از جمله کوهستان الوند، باعث شده است که این منطقه به عنوان یکی از متنوع ترین نقاط دارای نقوش صخره ای در کشور شناخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با از مرمت گنبد علویان همدان خبر داد و گفت: تزیینات بنای تاریخی گنبد علویان در اثر عوامل جوی به شدت دچار آسیب شده است که نیاز به مرمت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نقوش صخره ای در مریانج

کشف نقوش صخره ای در مریانج