مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 خرداد 1399 ساعت 05:302020-06-19پزشكي

کشتار غیرمجاز دام احتمال انتقال تب کریمه کنگو را افزایش می دهد


مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن بسیار خطرناک است و احتمال انتقال بیماری به انسان را افزایش می دهد.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن بسیار خطرناک است و احتمال انتقال بیماری به انسان را افزایش می دهد.

محمد جانباز در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل گرما احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو هم افزایش می یابد، افزود: بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که از طریق کَنه به انسان منتقل می شود و علائمی همچون تهوع، سردرد، دل درد و خون ریزی زیر پوستی راه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری به جز تب مختصر و گذرا معمولاً هیچ علائمی در دام های زنده ندارد، تصریح کرد: ویروس بیماری که در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد، از راه هایی همچون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دام های آلوده، گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده به انسان منتقل می شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان بیان کرد: دامداران، کارگران دامداری ها، ذبح کنندگان و سلاخان، کارگران کشتارگاه ها، بازرسان بهداشتی دامپزشکی و کادر درمانی شاغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار غیرمجاز دام احتمال انتقال تب کریمه کنگو را افزایش می دهد

کشتار غیرمجاز دام احتمال انتقال تب کریمه کنگو را افزایش می دهد