مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 06:452020-06-17سياسي

دوران امام جعفر صادق (ع) دوران هویت بخشی شیعی است


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مؤثر امام جعفر صادق (ع) در هویت بخشی شیعی گفت: در زمان امام صادق (ع) شیعه در اقلیت بوده ولی بااین حال ایشان کانون توجهات قرار داشته و به جهت برجستگی علمی و فقهی مسلمانان علاقه خاصی به حضرت داشتند.

- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رنجبر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به نقش مؤثر امام جعفر صادق (ع) در هویت بخشی شیعی اظهار کرد: در دوران امام جعفر صادق (ع) انواع فرقه های دینی باهدف اختلاف و تفرقه میان مسلمانان وجود داشت که این امام رئوف در طول زندگانی خود با انواع فرقه های انحرافی برای حفظ اسلام، مبارزه کرد.

وی با اذعان به اینکه عصر امام صادق (ع) را می توان به عصر هویت بخشی شیعه تشبیه کرد، گفت: در زمان امام صادق (ع) شیعه در اقلیت بوده ولی بااین حال ایشان کانون توجهات قرار داشته و به جهت برجستگی علمی و فقهی مسلمانان علاقه خاصی به حضرت داشتند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علمی و کاربردی شمال کشور دوران زندگی امام جعفر صادق (ع) را یکی از حساس ترین برهه های تاریخی برشمرد و افزود: دوره زندگانی ایشان اوج فرقه گرایی در جهان اسلام بود و در این مواقع مهم ترین وظیفه امام حفظ و صیانت مذهب تشیع از انحرافات احتمالی عصر امویان و عباسیان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران امام جعفر صادق (ع) دوران هویت بخشی شیعی است

دوران امام جعفر صادق (ع) دوران هویت بخشی شیعی است