مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 خرداد 1399 ساعت 05:252020-06-17سياسي

سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی


عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران به تشریح سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی زمان خود پرداخت.

- سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران به تشریح سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی زمان خود پرداخت.

سیدباقر حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمان امام صادق (ع) برای نشر علوم وحیانی و حتی علوم طبیعی برآمده از وحی فرصتی مناسبی به وجود آمد چرا که بنی امیه و بنی عباس، دشمنان دیرینه اهل بیت (ع) سرگرم جنگ با یکدیگر بودند و چند سال از امام صادق (ع) غافل شدند.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) نیز فرصت استثنایی را غنیمت شمرد و با پراکندن علوم اهل بیت(ع) و پرورش شاگردانی در رشته های گوناگون، فصلی بسیار درخشان، حیات بخش و پایدار در تاریخ علوم روزگار اسلامی و تاریخ بشریت رقم زد و برگ های زرّینی بر صحیفه دانش بشری اضافه کرد.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه مازندران با اشاره به باور شهید مطهری درباره چهره علمی امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: اگرچه برای امام صادق (ع) زمینه زعامت فراهم نشد اما حضرت از زمینه های دیگر استفاده کرد به طوری که می توان گفت حرکت های علمی دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی مربوط به امام صادق (ع) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی

سیره عملی امام صادق(ع) در دور کردن شیعیان از گرداب های سیاسی