مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 07:152020-06-16پزشكي

هشدار دامپزشکی کردستان نسبت به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو


معاون سلامت دامپزشکی کردستان از احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همزمان با آغاز فصل گرما در استان کردستان خبر داد.

- ایسنا/کردستان معاون سلامت دامپزشکی کردستان از احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همزمان با آغاز فصل گرما در استان کردستان خبر داد.

ناصر مخدوم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه به انسان منتقل می شود و این بیماری به غیر از تب مختصر و گذرا به طور معمول هیچ علایم دیگری در دام ها ندارد و ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که در این هنگام، انجام کارهایی چون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دام های آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دام ها ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

وی افزود: گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند که از راه های کنترل و پیشگیری آن می توان به سمپاشی دام و اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه های دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام، گوشت و آلایشات دامی اشاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی کردستان نسبت به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

هشدار دامپزشکی کردستان نسبت به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو