مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 05:502020-06-16اجتماعي

مالچ پاشی، نسخه ای منسوخ در کشورهای پیشرفته


اگرچه برخی کارشناسان مالچ پاشی را شیوه ای منسوخ در دنیا می دانند، اما این روش یکی از نسخه های کشور برای تثبیت گرد و غبار مناطق بیابانی است.

از بهار امسال، - ایسنا/اصفهان اگرچه برخی کارشناسان مالچ پاشی را شیوه ای منسوخ در دنیا می دانند، اما این روش یکی از نسخه های کشور برای تثبیت گرد و غبار مناطق بیابانی است.

از بهار امسال، مالچ پاشی منطقه بیابانی ابوزیدآباد واقع در روستای حسین آباد اصفهان به یکی از دغدغه های فعالان محیط زیست استان تبدیل شد.

از زمانی که بشر برای به زیستی خود، دست به تغییر طبیعت پیرامونش زد، بیابان و مشکلات آن را به چشم تهدیدی برای شرایط رفاهی خود قلمداد کرد.

در لغت نامه دهخدا، بیابان هر زمینی که آنجا ریگ دارد یا شوره و اندر او کوه نباشد و آب روان نباشد و کشت و برز نبود معرفی شده است.

یکی از باورهای موجود درباره بیابانزایی این است که بشر، با دستبرد به قوای طبیعت، با قطع درختان، استفاده بی رویه از آب و منابع طبیعی، آلوده سازی هوا و دستکاری های دیگر، به سرعتِ پیشرفت بیابان ها، دامن می زند.

از این رو همه ساله در روز جهانی بیابانزدایی، برنامه های جهانی برای پیشگیری از پیشرفت بیابان ها و تبدیل زمین به شوره زار برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالچ پاشی، نسخه ای منسوخ در کشورهای پیشرفته

مالچ پاشی، نسخه ای منسوخ در کشورهای پیشرفته